Masz pytania? Zadzwoń: 607 22 21 21

JAK DOBRZE PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO POSTU WG ZALECEŃ DR DĄBROWSKIEJ?

Zacznijmy od początku, czyli słów, którymi sama dr Ewa Dąbrowska określa tenże post leczniczy:

“Dieta ta, która w istocie ma charakter głodówki leczniczej, stosowana jako okresowa kuracja, dostarcza enzymów, mikroelementów, witamin, korzystnie alkalizuje i odtruwa, wzmacnia własne, samoleczące mechanizmy, przywraca równowagę przemian, czyli zdrowie. Po zakończeniu tej kuracji zaleca się włączenie na stałe naturalnego pokarmu opartego na warzywach, owocach, ziarnach, roślinach strączkowych z dodatkiem produktów zwierzęcych. Własne doświadczenia potwierdziły prawdziwość tezy, że pożywienie może być skuteczną metodą profilaktyki i leczenia chorób cywilizacyjnych.”

Dr Ewa Dąbrowska

Wyznacz sobie CEL!

Na wstępie warto podkreślić, że ten rodzaj diety to nie tylko ograniczenie się do warzyw i kilku owoców tylko po to, by szybko stracić kilogramy. Jest to wyrzeczenie i poświęcenie, oraz ogromna praca nad sobą. Zastanów się na początku, dlaczego chcesz podjąć się postu wg zaleceń dr Dąbrowskiej. Chcesz zredukować masę ciała? Oczyścić organizm? Poprawić kondycję skóry i ciała, snu, a może zwalczyć choroby? Wyznacz sobie cel, który będzie Cię motywował, nadawał sens działaniu i późniejszą satysfakcję. Zmiana nawyków żywieniowych, stylu życia wymaga czasu, silnej woli i wytrwałości.

To, co jest istotne przy podjęciu się postu warzywno-owocowego, to świadomość. Poczytaj, skonsultuj się z dietetykiem i lekarzem, zastanów się czy jesteś na to gotowa. Dopiero, kiedy podejmiesz decyzję i wyznaczysz sobie cel, zacznij stopniowo wprowadzać zmiany.

Zachęcamy do bezpłatnych konsultacji z naszym dietetykiem! Wystarczy wysłać maila z pytaniami pod adres dietetyk@akuku-catering.pl, a rozwieje on wszelkie wątpliwości!

Odpowiednie przygotowanie

Jeszcze przed przejściem na post według zaleceń dr Dąbrowskiej warto wykluczyć z diety niektóre grupy produktów. Zapomnij o fast foodach i używkach (alkohol, papierosy i kawa), a także słodyczach. Dodatkowo warto ograniczyć spożywanie nabiału, mięsa, a także produktów z niską zawartością błonnika pokarmowego.

Pracuj nad nawykami. Pory posiłków dostosuj do swojego planu dnia, pamiętaj aby odstępy między posiłkami nie były większe niż 4 godziny. Pokochaj warzywa i owoce! I nie zapominaj o odpowiednim nawadnianiu. Najlepiej sprawdzą się herbatki ziołowe oraz woda. Wprowadź do swojej diety kiszonki – są one niezwykle cennym elementem tego postu.

Przed rozpoczęciem diety warzywno-owocowej należy uprzednio skonsultować się z lekarzem, który oceni czy możesz przejść na dietę według zaleceń dr Dąbrowskiej. Wykonaj badania krwi, sprawdź, czy Twój organizm jest gotowy na takie wyzwanie. Zastanów się nad suplementacją, jeśli Twój organizm ma niedobory.

A co powinno pojawić się na talerzu? Jakie zrobić zakupy i co wolno jeść na poście wg zaleceń dr Dąbrowskiej? Tego dowiecie się w następnym wpisie!