Masz pytania? Zadzwoń: 607 22 21 21

DIETA KETOGENICZNA – zalecane wyjście z postu dr Dąbrowskiej

Dieta warzywno-owocowa jest bardzo wymagająca i specyficzna. Osoby, które decydują się przejść na ten post, ograniczają nie tylko ilość kalorii, ale i wiele  produktów. Efektem tego jest m.in. utrata masy ciała. Jak właściwie wyjść z postu wg zaleceń dr Dąbrowskiej tak, by nie pojawił się “efekt jo-jo”?

Dr Ewa Dąbrowska podzieliła swoją dietę na cztery etapy:

  1. Przygotowanie do postu.
  2. Post warzywno-owocowy.
  3. Wyjście z postu.
  4. Żywienie pełnowartościowe.

Dwie pierwsze fazy już opisaliśmy na naszym blogu, także jeśli jesteście ciekawi, to zapraszamy do lektury starszych postów. Dziś zdradzimy Wam, jak wyjść z diety dr Dąbrowskiej.

Droga aktywnego spalania

Do diety bogatej w warzywa dodaj, w pierwszej kolejności, zdrowe, nieprzetworzone tłuszcze o wysokiej jakości i wartości odżywczej. Polecamy oliwę z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany, olej z wiesiołka, olej z awokado oraz nasiona i orzechy.

Kolejnym elementem jest poszerzenie diety o białka, najlepiej te pochodzenia roślinnego – bób, fasola, soja, soczewica, ale i jajka, ryby oraz owoce morza. W fazie aktywnego spalania ograniczeniu wciąż podlega spożycie węglowodanów. Wybieraj warzywa i owoce, które charakteryzują się niską zawartości węglowodanów, a dużą zawartością błonnika i cały czas pamiętaj o kiszonkach! To one wspomagają układ trawienny oraz immunologiczny.

Fenomen diety ketogenicznej

Dr Dąbrowska zaleca, by wyjściem z postu była dieta ketogeniczna. Dieta ta cechuje się wysoką zawartością tłuszczu i białka, a niską węglowodanów. Pomaga zrzucić zbędne kilogramy, poprawia poziom energii w ciągu dnia i dłużej czujemy się najedzeni.

Uczucie sytości i podwyższenie poziomu energii jest spowodowane tym, że większość kalorii pochodzi z tłuszczu, który się wolno trawi. Osoby na tej diecie spożywają zazwyczaj mniej kalorii, ponieważ są dłużej nasycone i nie odczuwają potrzeby częstego jedzenia lub jedzenia dużych porcji.

Jakie mamy korzyści z przejścia na dietę ketogeniczną?

Wbrew pozorom przechodząc na dietę ketogeniczną nie stracimy tego, co zyskaliśmy na poście wg zaleceń dr Dąbrowskiej. Nie martw się, że pojawi się “efekt jo-jo”. Dieta ketogeniczna jest jednym z najlepszych sposobów, aby zrzucić nadprogramowe kilogramy, ponieważ pomaga uzyskać dostęp do tkanki tłuszczowej, dzięki czemu zaczynamy ją spalać.

Duża zawartość zdrowych tłuszczy, które zawarte są na przykład w orzechach czy awokado, wpływają na zwiększenie energii oraz poprawienie koncentracji. Dodatkowo przejście na tę dietę pomaga zredukować stany zapalne, a także jest dobrym krokiem w kierunku zdrowego trybu życia.

W razie wątpliwości czy ta dieta jest przeznaczona dla Ciebie skontaktuj się z naszą Dietetyk, odpowie na wszystkie pytania i doradzi odpowiednią kaloryczność.

dietetyk@akuku-catering.pl